اول – Tangled

نمی دونم داستان راپونزل فقط برای دختر بچه ها اینقدر جذاب بوده، یا پسرا هم نیم نگاهی به زلف پریشون طلایی رنگش داشتن! هر چی که هست، من یکی که از همون روزی که شنیدم دیزنی دست گذاشته روی این داستان، منتظر بودم ببینمش… حقا که کارشون درسته! نتیجه فوق العاده شده! امتیاز 8.1 کاربران سایت imdb هم گواه همین موضوعه… فیلمنامه با یه کم دستکاری داستان اصلی خیلی خوب پرداخته شده و دوبله ها هم عالیه… مخصوصاً مندی مور که صداپیشه ی خود راپونزل بود.
خود من هم بهش 8 دادم… و تازه اگر imdb امتیازاش یکی یکی جلو نمی رفت احتمالاً 8.5 میدادم.

دوم – Despicable Me

خیلی وقت بود یه کارتون ندیده بودم که اینقدر به دلم بشینه! البته بعدش هم Tangled رو دیدم و مطمئن شدم در کنار Toy Story 3 و How to Train Your Dragon امسال، سال انیمیشن سازها بوده… واقعاً خوش به حال فسقلی های خارجی که می تونن برن این فیلم ها رو توی سینما ببینن و لذت تام و تمامش رو ببرن!
استیو کرل واقعاً عالیه تو این فیلم… منو که حسابی خندوند! کاراکتر مینیون ها (اون جونور زردا) فوق العاده از کار دراومده و نصف نمک فیلم مال اوناست… مخصوصاً اون 3 تا که خودشون رو گریم می کنن می رن تو خیابون خرید! 😆
امتیازش توی imdb شده 7.5 اما من اقلاً بهش 8.5 می دم

سوم – Life as We Know It

باور بکنید یا نه، کاترین هیگل یکی از محبوب ترین بازیگرها برای منه! نه چون بازیگر خارق العاده ایه.. بلکه به این خاطر که وقتی اسمش رو روی یه فیلم می بینی، می تونی تا 99% مطمئن باشی با دیدنش می تونی یکی دو ساعت به معنای واقعی لذت ببری. اگر یه زمانی مگ رایان و سندرا بولاک تو عرصه کمدی-رومانتیک ها یکه تازی می کردن، الان به جرات می تونم بگم این ژانر مال  خودِ خودِ کاترین هیگله!
طنز فیلم تا حد قابل قبولی خوب بود و یه جاهایی قشنگ آدم رو می خندوند… اون نی نی ملوس هم که نقش سوفی رو بازی می کرد فوق العاده بود… و تنها چیز این فیلم که منو ناراحت کرد، دیدن جاش لوکاس بود که داره کم کم سنش می ره بالا و من و یاد سریال رودخانه برفی مینداخت، و من و دوستام که اونهمه دوستش داشتیم که حتی وقتی مرد تو مدرسه 2-3 روز دپرس بودیم! :mrgreen:
امتیاز فیلم تو imdb شده 6… من هم دقیقاً همین امتیاز رو بهش می دم.

چهارم – You Will Meet a Tall Dark Stranger

چیزی که در مورد این فیلم جالب بود، این بود که من اصلاً نمی دونستم مال وودی آلنه! اما هنوز 2 دقیقه، درست 2 دقیقه از فیلم نگذشته بود که مطمئن شده بودم کار خودشه! یعنی چنان روی در و دیوار فیلم هاش امضاش هست که نمی تونی نشناسیش! من خودم یکی از طرفدارهای کاراش هستم و اکثر مواقع از دیدنشون خیلی لذت می برم، اما این یکی نمی دونم چرا اینقدر استثنا بود! یعنی اگر به خاطر خودش نبود، عمراً تا آخرش بیدار نمی موندم! 😐
داستان فیلم یه جورایی نقطه مقابل فیلم Mach Point بود. در مورد بدشانسی ها و انتخاب های غلط آدمها که می تونه همه چیزشون رو ازشون بگیره و به خاک سیاه بنشوندشون!
امتیازی که کاربرای imdb بهش دادن 6.6 هست… اما من بیشتر از 6 بهش نمی دم!

پنجم – Easy A

و اما این کمدی نسبتاً تین ایجری دوست داشتنی… من از دیدنش خیلی لذت بردم. بازی اما استون بی نقصه، خانواده اش (با بازی استنلی توچی و پاتریشیا کلارکسون) آدم رو بدون شک عاشق خودشون می کنن، داستان فیلم هم برخلاف اونچه که در نگاه اول تصور می کنی، زیاد شبیه فیلم های تین ایجری دیگه نیست و واقعاً هوشمندانه پرداخته شده. تنها ایراد وارده -آغاز دزدی از مجید!- اینه که شخصیت پسرهای فیلم زیاد خوب پرداخته نشده -پایان دزدی- به جز البته یه مقدار برندون که اولین پسریه که این داستان رو شروع می کنه.
imdb بهش داده 7.2 و من بهش می دم 7.5

ششم – The Social Network

آره آره! خودم می دونم این فیلم حقش نیست توی مختصر و مفیدها در موردش نوشته بشه، اما از طرفی اینقدر همه درباره اش گفتن و نوشتن که من چیز جدیدی ندارم بهش اضافه کنم! دیگه فکر نکنم نیازی باشه من از فیلمنامه بی نطیر و فیلمبرداری عالی و تدوین بی نقصش تعریف کنم، یا از بازی درخشان جسی آیزنبرگ بگم… فقط اینقدر می دونم که این فیلم قطعاً شایستگی گرفتن اسکار رو داره! البته هنوز سخنرانی پادشاه رو ندیدم، ولی بعید می دونم هر چی هم عالی باشه، بتونه به پای فیلمی برسه که یه داستان ساده و بی بالا و پائین رو به این جذابی نقل می کنه!
امتیاز سایت imdb هست 8.2 و من بهش می دم 9

